Bruixeta

Miraré de fer un viatge introspectiu per intentar explicar què ha estat per a mi sentir aquesta cançó en directe aquesta tarda.

Potser en vindran d'altres més endavant, però Bruixeta serà per a mi molt especial. I no per ser la meva primera lletra de cançó, sinó per tota l'emoció envasada que hi ha en aquestes lletres. I avui ha estat com portar la criatura a casa, al lloc que a partir d'ara serà el seu món. Ensenyar-li l'habitació i la resta de la seva llar. I ara, tothom podrà veure i gaudir del fruit del nostre gran amor. Sóc el pare biològic, ella la mare, i els Minimal podrien ser els pares adoptius de la criatura, podent exercir de padrí tot aquell qui vulgui fer seva "Bruixeta".

El part va ser el 12 de setembre. Tot i ser lluny, vaig poder sentir-la. L'emoció desbordava en llàgrimes. Mirava de fer de pont entre la criatura i la mare, que per coses del destí tampoc no hi era al lloc dels fets. La "bruixeta" va sortir maquíssima, i gràcies a dues padrines de la criatura vaig poder sentir-la en nèixer, i veure el part en vídeo més tard.

Tampoc no hi era la mare el dia de la primera ecografia, quan la Núria, la cantant del grup, m'envià per correu la grabació del tema. De nou m'ho vaig fer per a que la mamà pogués escoltar com sonava el cor del nostre nadó. I n'estic convençut que li va arribar.

Els dos Sant Joan que vam passar plegats van ser molt especials. El primer, per escriure-li una carta a mà, escanejar-la i enviar-li per mail. El segon, per poder compartir el tema amb ella. Seguint aquest símil de la criatura, vam estar fent l'amor fins a buidar-me plenament en enviar-li la lletra acabada. La seva resposta, un "Es....increíblemente hermosa", fou la prova de la seva satisfacció. Ja estava engendrat.

Ahir li van preguntar a la Núria, la cantant de Minimal, si Bruixeta explicava una història d'amor. Ella va respondre amb un Sí i va abaixar el cap. Potser si jo no hi hagués estat al davant s'hagués explicat més, no ho sé. Però sí. Bruixeta és una història d'amor preciosa i tràgica. Parla del desig de dos amants de trobar-se, de la passió per voler viure una relació intensa i de la batalla amb la raó que et diu que t'allunyis per a evitar un patiment futur. Parla del que suposa llençar-se al buit i voler estimar sense límits quan la vida et dóna un temps limitat per fer-ho. I que aquest amor pot superar la barrera de la mort si es permet deixar-lo anar i expressar-se com demana.

Com jo no sortiré a l'escenari, sense dir noms, vull donar les gràcies. A tothom que vulgui fer seva aquesta cançó perquè d'aquesta manera els sentiments purs no desapareixeran mai. A vosaltres, per fer que ella i jo tinguem "la nostra cançó" (nostra de veritat :)). A tu, que et tenia tan a mà i que m'has cuida't i donat forces en els moments que jo les perdia amb aquells cafès de bon matí o aquelles tapes de migdia. A tu, que amb el teus dibuixos has deixat al meu abast històries per desfogar-me i expressar-me. A tu, que m'has tingut sempre al corrent quan ella no podia escriure'm i amb qui ella ha compartit tota la seva vida. A tu, a qui envejo tant per haver gaudit del seu somriure i de les passejades en sortir del taller d'escriptura, i que tant m'estàs ajudant en aquests moments.

I a tu, per estimar-me com ho fas i tenir cura de mi. T'estimo, bruixeta.




Bruixeta - Els Minimal

Som dos amants
a un món incert
volent gaudir
d'un sol moment

Em dius: "Fuig d'aquí"
però el desig és tan intens.
Et dius: "És ell"
i l'amor és tan immens
que en mirar-me als ulls
les barreres cauen.

"Obre'm el cor amb la mirada"
"Ja hi sóc a dins. No te n'adones?"
"Omple'm el pit. Dona'm la lluna."
"Porta'm al cel i viu-me."
"Obre'm el cor amb la mirada"
"Ja hi sóc a dins. No te n'adones?"

Atzar. Foscor.
I els dits creuats.
"Amor. No és just"
"T'estimo tant"

Em dius: "Fuig d'aquí"
però el desig és tan intens.
Et dius: "És ell"
i l'amor és tan immens
que en mirar-me als ulls
les barreres cauen.

Anhels ocults
Dos amants contracorrent.
Un món injust
que ara ens diu que no hi ha temps.
Un amor etern
que ens hem permés viure.
I que ens fa ser lliures.